zondag 5 april 2009

Zwarte Wouw in het Circul van de Ooijpolder


Vandaag kon ik prachtig een Zwarte Wouw bekijken die aan het jagen was langs de Persingensestraat in de Ooijpolder. De vogel cirkelde steeds rondjes boven een aantal weilanden en vloog af en toe tot vlak boven de grond. Een aantal Zwarte Kraaien en Buizerds waren niet van zijn aanwezigheid gediend en joegen 'm een aantal keren het weiland uit, waarop de vogels verderop begon te draaien, en sluiks weer terug kwam naar het weiland waar ik voor stond.

Na een dikke twintig minuten vloog de vogel langs me heen, draaide soepeltjes een paar rondjes boven de weg en vertrok langzaam naar het oosten. Dat de Zwarte Wouw behoorlijk géén gevorkte staart kan hebben, is op de foto hiernaast te zien. Je zou er zo een Dwergarend van maken...

's Avonds kopte ik trouwens m'n eerste, onwijs vroege, Nachtegaal voor dit jaar in aan de Hezelstraat. Na een half uur wachten liet de vogel ineens vlak voor me zijn aanwezigheid horen, door keihard het 'djuudjuudjuu' in te zetten, een volle riedel te zingen, nog wat alarmkreten te slaken (het harde 'hu iet' en het rollende 'errrr') en daarna z'n bek te houden. Geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten