donderdag 9 april 2009

Avondommetje Groenlanden

Vanavond vanaf kwart voor zeven even het fietsje gepakt om een klein rondje Ooij te doen. De Oude Waal was mooi glad, in het licht van de ondergaande zon pulkte ik er nog twee Oeverzwaluwen en een groepje Boerenzwaluwen uit. Naast de boerderij bij de schaapskooi foerageerde aan de oostkant een Ooievaar.

Op de Paardeweide was het een grote drukte met zingende Merels, Zanglijsters, Tjiftjaf en Kneutjes. De Ooievaars lagen al op bed. In de struiken langs de Langstraat was een Braamsluiper begonnen met het dichttekkeren van z'n territorium. Ook de Bisonbaai lag er mooi, maar rustig bij. Aan de Hezelstraat hoorde ik halverwege een Blauwborst en een stukje verderop kwam mijn eerste Bruine Kiekendief, een man, in de schmering zuidoostwaarts over, mogelijk naar een slaapstek ergens bij Persingen. In het rietveld aan de westkant van de Hezelstraat ving ik het geluid van m'n eerste Sprinkhaanzanger dit jaar op. iets later zat het mannetje voluit te ratelen vlak langs de weg. Twee Blauwborsten en een drietal schreeuwennde, knorrende en biekende Waterrallen maakte een mooi eind aan m'n rondje. Bij het Oude van dagen kolkje kiekte ik nog een rachtige rode opkomende maan en met dit beeld in m'n hoofd fietste ik later langs de straatverlichting op huis aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten