zondag 3 mei 2009

Twee uur struinen: maar dan heb je ook wat!

Eindelijk wil ik dat 'verdomde' Paapje nu wel eens zien. Zo tussendoor heb ik al wat uurtjes naar deze nieuwe soort voor 2009 zitten zoeken. Her en der worden ze gezien, alleen nog niet door mij. De hemel is zwaar bewolkt, regen is voorspeld. Toch ga ik het Circul van de Ooijpolder in om Paapjes te 'scoren'. Dit wordt een fiets en wandeltocht van zo'n twee uur. Waarin het inderdaad ook is gaan regenen. Maar ik geef niet op. En wordt zodoende zeiknat

Uiteindelijk vind ik achter een wilgenhakbosje langs de Koudedijk langs een akker mijn eerste Paapjes voor 2009. Op een prikkeldraad zitten twee mannetjes schuin voorovergebogen tegen de wind in, af en toe een uitval naar insecten makend. Met m'n telefoon maak ik enkele plaatjes en blijf lange tijd genieten van deze juweeltjes. Waarna het ook droog wordt. Zo gaat dat dan


Tevreden fiets ik nog wat rond en schuif bij de Erlecomse Waard aan bij Harvey van Diek, Menno Hornman, Twan Teunissen en Michiel van der Weide die op deze soortentechnisch gezien toch wel erg belabberde dag een geplande Big Day uitvoeren. Ik fiets wat met hun op en beland uiteindelijk langs de Zwarteweg bij de Oude Waal. Na een tijd meezoeken naar nieuwe soorten voor hun Big Day richt ik m'n telescoop op een stuk ruigte. En krijg zowaar een Roerdomp in beeld! De bruine reiger laat zich prachtig bekijken tijdens z'n slome gang naar de westkant van het ruigteveld, af en toe z'n kop helemaal strekkend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten