vrijdag 13 februari 2009

Eider Loonse Waard boekt voor rui gang

Vandaag fiets ik even tussen alles door op en neer naar de Loonse Waard bij Wijchen, aangezien 'de' man Eider weer is opgedoken. Waar hij uithangt als ie er niet is geen idee, maar meerdere malen drijft hij, alsof er niets is gebeurd, weer op de plas. Zes keer heb ik deze vogel nu bezocht en elke keer was de rui weer een stukje gevorderd, zo ook vandaag. Hij was ook niet altijd even makkelijk te vinden. Werd ie gemeld in aan de zuidkant, bleek hij doodleuk aan de noordkant te dobberen. Één keer stond ik te zoeken en kon 'm echt niet vinden. Net toen ik wilde gaan, ontwaarde ik de vogel in een groep Meerkoeten, op zo'n twee meter van de oever af, vlak voor me. Ja, dan kijk je er wel overheen...

Op onderstaande foto's van mijn eerste en laatste waarneming is leuk de ontwikkeling te zien. De eerste is van 12 oktober 2008, de tweede van 13 februari 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten