donderdag 2 september 2021

Groot avondrood, Insula dei, Arnhem, 2 september 2021

Vanmiddag weer eens langzaam naar een favoriete plek van me gefietst: het park van Insula Dei. Een altijd weer intrigerende tuin voor leuke ontmoetingen met nieuwe soorten. En mensen :-) En ook vandaag was het ineens een 'hé, wat!' bij een wilgenroosje, waar ik eigenlijk zocht naar kevers en wantsen, maar ineens een grote rups zie hangen. Groot avondrood Deilephila elpenor !
Ik maak subtiel een praatje met een tegemoet wandelende oudere, maar zichtbaar genietende bewoonster: 'wil u een fraaie rups zien?' Ze ging helemaal uit haar dak :-D En wij kregen hierdoor een leuk gesprek. En dat waardeer ik altijd sterk, verhalen van mensen op leeftijd, zodat ik verhalen hoor over 'Arnhem vroeger'. Groot avondrood, Insula Dei, Velperweg, Arnhem, 2 september 2021

Geen opmerkingen:

Een reactie posten